Понедельник
29.04.2024
01:42
Приветствую Вас Гость
RSS
 

КДНЗ № 2 "ОРЛЯТКО"

м. Старобільськ

Главная Регистрация Вход
Гори, свічко! »
Меню сайта

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

 

                                   Гори, свічко!

 

 Комбіноване заняття з основ безпеки         

 життєдіяльності та образотворчості для

 старших дошкільнят.

 Вихователь: Білик О. А.

МЕТА:

Ознайомлювати дітей з використанням свічок під час свят та для освітлення приміщень; а також з правилами користування свічкою. Формувати у них розуміння необхідності дотримуватися правил безпеки та дій під час пожежі. Закріплювати вміння висловлювати свої міркування на основі спостереження, аналізувати свої та чужі образотворчі роботи (виділяти основну частину, визначати форму, колір та матеріал). Розвивати уяву, вміння слухати, зв’язне мовлення, поповнювати словниковий запас. Удосконалювати елементарні навички поведінки у колективі. Виховувати відповідальність за власні дії та вчинки, спостережливість, любов до прекрасного.

                                                     ХІД ЗАНЯТТЯ.

Вихователь запрошує дітей сісти на килимок, пропонує відгадати загадку.

ВИХОВАТЕЛЬ:

Стоїть стовпчиком, горить вогником,

Спочатку сміється, потім слізьми заллється.

                                                                                        (свічка).

Молодці, відгадали! Давайте сьогодні поговоримо про свічку (показує ілюстрацію «Свічка»). Діти, кому і для чого потрібна свічка? (відповіді дітей). Правильно! Молодці! Свічку використовують для освітлення приміщень. Маленькими різнокольоровими свічечками або свічечкою-цифрою прикрашають святковий торт на День народження, на Новий рік прикрашають стіл ось такими свічками. Вони різні за величиною, формою, ароматом, оздобленням (демонструє свічки).  Ось такими свічками українці користуються на свята: на Катерини, Святвечір, Великдень, Трійцю, Івана Купала, Іллі, весілля (демонструє обрядову свічку та ілюстрації до свят українського народу). От яка потрібна свічка! Зараз я запалю одну, і ми відчуємо, як нам стане приємно і затишно.

Стук у двері.

ВИХОВАТЕЛЬ:

Заходьте, будь ласка! (заходить помічник вихователя. В руках тримає двох іграшкових мишенят). Діти, хто до нас завітав? (відповіді дітей).  Так, це наші добрі друзі – мишенята Міккі Маус і Манкі. Послухайте, діти, яка історія трапилася з мишенятами. Якось побачили вони запалену свічку, що стояла на столі, і почали нею гратися. Крутили, крутили її лапками, аж поки свічечка не впала, та й прямо на паперову серветку, яка лежала на столі (помічник вихователя демонструє дії). Манкі перелякалася і заховалася під стіл, а Міккі Маус не розгубився, не злякався вогню, швиденько схопив цупкий рушник, накрив полум’я і полив водою (помічник вихователя виконує дії). Так Міккі Маус врятував подружку. Ось така пригода сталася з нашими мишенятами. Міккі Маус і Манкі залишаться у нас на занятті (помічник вихователя залишає мишенят на іграшкових стільчиках, які стоять на столі вихователя). Діти, давайте розкажемо мишенятам, як правильно користуватися свічкою та поводитися в надзвичайних ситуаціях.(вихователь запрошує дітей стати півколом біля столу і разом скласти пам’ятку).


 

                            ПРАВИЛА БАЗПЕЧНОЇ ПОВЕДІНКИ

     Діти ні в якому разі не повинні самі запалювати свічку. Це роблять тільки дорослі.

     Свічка має бути надійно закріплена у підсвічнику(вихователь демонструє, як правильно фіксувати свічку у різних варіантах підсвічників)

     Не бажано користуватись дерев’яним підсвічником (вихователь демонструє обгорілий дерев’яний підсвічник).

     Із запаленою свічкою бавитися заборонено.

     Не можна гратися із сірниками.

     Ніколи не залишати свічку без нагляду.

     Поблизу свічки не повинно бути речей, які можуть спалахнути (вихователь демонструє речі які можуть швидко загорітися).

     Якщо виникла пожежа, не слід ховатися, треба негайно телефонувати до пожежної охорони за номером 101, назвати точну адресу, своє ім’я та прізвище.

     Дорослі можуть спробувати загасити вогонь – накрити його цупкою тканиною, залити водою, засипати піском (вихователь демонструє).

     Діти ж мають, викликавши пожежників, швидко вийти з приміщення на свіже повітря.

 

                              ІГРОВИЙ ТРЕНІНГ «101»

Одна дитина в ролі потерпілого набирає номер 101 та викликає пожежну службу; називає адресу, своє ім’я та прізвище; інша – в ролі диспетчера пожежної частини приймає виклик. Усі діти мають взяти участь у тренінгу.

ВИХОВАТЕЛЬ:

Я гадаю, що тепер мишенята Міккі Маус і Манкі більше не будуть гратися з вогнем та сірниками. Обережно поводитимуться із запаленою свічкою, а також добре запам’ятають правила, які ви їм розповіли.

                                                               

                   ФІЗКУЛЬТХВИЛИНА «МИ ЯК СВІЧЕЧКИ»

Діти виконують довільні рухи, запропоновані вихователем або ж імпровізують.

ВИХОВАТЕЛЬ:

Ми як маленькі діточки, як гарненькі свічечки;

Горимо, палаємо, дружно підростаємо,

Старанно навчаємось, спортом всі займаємось.

Вихователь запрошує дітей сісти за столи, запалює свічку, тихо звучить мелодія.

ВИХОВАТЕЛЬ:

Діти, ось і наша свічка горить. Яка вона? (тепла, гарна, золота..). на що свічка схожа, коли горить? (на світлячка; мерехтить, як вогник; сяє, як зірочка…).  Без світла в кімнаті незатишно, навіть страшнувато, а запалиш свічку – одразу стає тепло і спокійно. Свічки бувають воскові та парафінові, всередині свічки є фітіль, який робиться зі складеної у багато разів нитки (демонструє розрізану свічку та фітіль). Свічка є оберегом дому. На Великдень запалюють свічку в церкві й бережно несуть благодатний вогонь додому, щоб лихо домівку обминало. В день Стрітення, 15 лютого, коли зима зустрічається з весною, святили свічку, потім її запалювали впродовж року під час грози і називали «громичною». Колись люди вірили, що чудодійний вогник свічки оберігає від лиха, пожежі та хвороб. Ось бачите, діти, скільки цікавого ви сьогодні дізналися про свічку. Давайте, обережно задмухаємо нашу.

Діти разом задмухують свічку.

ВИХОВАТЕЛЬ:

А зараз, кожний з вас за власною уявою, виготовить зображення свічечки в подарунок своєї родині на свято.

Вихователь демонструє кілька ілюстрацій «Свічка у підсвічнику».

                                ЗАПИТАННЯ ДО ДІТЕЙ.

1.    З яких геометричних фігур можна скласти свічку?

2.    Якого кольору і форми вогник?

3.    Якого кольору може бути свічка?

4.    Якого кольору бувають підсвічники?

                     Діти сідають за столи.

ВИХОВАТЕЛЬ:

Малята, перед вами дві тарілочки: на одній – елементи для наклеювання (підсвічник, свічка, дужка нагару, малий та великий вогонь ),  на другій – пластилін, бісер. Можете починати роботу.

Діти роблять аплікацію та прикрашають її. Звучить музичний супровід.

ВИХОВАТЕЛЬ:

Молодці! Виготовлені вами листівки зі свічечками подаруйте своїм рідним, ця часточка тепла буде зігрівати й оберігати вас і вашу сім’ю.

 

 

Календарь
«  Апрель 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Архив записей

Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz