Освітній проект “Сходинками обдарованості” гурткова робота
“Маленькі шашкісти”
В нашому дошкільному закладі створено освітні умови, основною метою яких є виявлення, навчання та розвиток обдарованих і здібних дітей. Діяльність педагогів дошкільного закладу № 2 “Орлятко” спрямована перш за все на максимальний прояв природних здібностей дітей з попереднім вивченням їх, на творчий розвиток і становлення особистості кожної дитини з урахуванням її бажань, інтересів і здібностей при збереженні права кожного на свій власний унікальний шлях розвитку. Нахили виявлення обдарованості дітей в КДНЗ проводяться за допомогою :
- спостереження;
- анкетування дорослих - батьків, вихователів;
- бесіди.
Мета проекту:
-навчати дітей грі в шашки;
-сприяти цілеспрямованому інтелектуальному розвитку дітей;
-розвивати творчі здібности, логічне мислення, уважність;
-виховувати інтерес до гри;
-тісна співпраця з батьками дітей.
Завдання:
-навчати дітей грати в шашки, дотримуючись правил гри;
-формувати вміння планувати власні дії, будувати тактику та стратегію своїх дій;
-тренувати в умінні взаємодіяти з партнером по грі,контролювати ситуацію, спокійно реагувати на свої невдачі й позитивно ставитися до успіхів суперника.
Освітні завдання:
Навчальні:
-навчати дітей орієнтуватися на площині;
-навчати простих комбінацій і ходів;
-навчати взаємодії між фігурами у процесі виконання ігрових комбінацій;
-навчати планувати власні дії, будувати тактику і стратегію своїх дій;
-навчати знаходити різні способи виконання ігрових завдань.
Розвивальні:
-розвивати логічне мислення (вміння порівнювати, аналізувати. Прораховувати власні дії та дії супротивника;
-розвивати увагу, пам’ять, спостережливість, уяву;
-розвивати дрібну моторику рук;
-розвивати прагнення до самостійності.
Виховні:
-виховувати ставлення до гри в шашки як до серйозного, корисного і потрібного заняття;
-виховувати впевненість у власних силах, самостійність у прийнятті рішень;
-виховувати інтерес до шашкової гри та бажання продовжувати грати в майбутньому;
-формувати вміння спокійно реагувати на свої невдачі й позитивно ставитися до успіхів суперника.
Основні принципи роботи:
•Принцип доступності, послідовності, системності викладу програмного матеріалу.
•Принцип варіативності - у дітей формується вміння здійснювати власний вибір.
•Принцип індивідуального та диференційного підходу до дитини – орієнтування на особистість дитини, її вікові й індивідуальні особливості, врахування інтересів дитини, її потреб, можливостей та бажання.
•Принцип творчості – процес навчання зорієнтований на набуття дітьми власного досвіду творчої діяльності.
•Принцип відповідності завданням сучасної дошкільної освіти.
Основні форми та засоби навчання:
•Теоретичне заняття.
•Практична гра.
•Дидактичні ігри, вправи.
•Змагання між дітьми, дорослими (педагоги, батьки), дозвілля. турніри.
Основні методи роботи:
•Словесний метод :розповідь, бесіда, пояснення, використання художнього слова, опис техніки ходів, аналіз результату гри.
•Наочний метод: використання ілюстрацій із прикладами ходів, демонстрування позицій на дошці, перегляд мультфільмів та відеофільмів.
•Практичний метод: дидактичні ігри та вправи, проведення занять, змагань, турнірів між дітьми, дорослими, вправляння у техніці ходів та ударів.
Шашки – це настільна логічна гра, а як відомо, саме під час гри, яка є провідним видом діяльності у дітей дошкільного віку, формуються довільні форми поведінки, відбувається розвиток уваги, пам’яті, мислення. Крім того це розвиток інтуїції, цілеспрямованості, вміння зосереджуватися, вести гру за правилами, розвиток саморегуляції та самоконтролю, взаємодія з партнером по грі. Гра в шашки сприяє формуванню компетентної особистості, впевненої у своїх силах, здібностях та можливостях. Саме тому було розроблено цей освітній проект спрямований на забезпечення системного підходу до роботи з обдарованими дітьми під час навчання дітей грі в шашки.
|