Вторник
14.05.2024
04:43
Приветствую Вас Гость
RSS
 

КДНЗ № 2 "ОРЛЯТКО"

м. Старобільськ

Главная Регистрация Вход
»
Меню сайта

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Главная » 2018 » Февраль » 20 » майстер - клас
12:27
майстер - клас

Майстер – клас (для вихователів)

« Розвиток комунікативних навиків» 

(вихователь Ігнатенко С.В.)

  

  

Завдання:

1.Навчати ефективним способам спілкування.

2.Демонстрація особливості уявлення та передачі інформації.

3.Розширити можливості установлення взаємодії в різних ситуаціях спілкування.

4.Розвивати вміння невербального спілкування.

Матеріал: папір, олівці, газетні листки, картки з назвами тварин ( по кількості учасників ).

Для початку я пропоную познайомитися.

ВПРАВА « Знайомство-комплімент»

Для цього я прошу всіх вас встати в коло. Знайомитися ми будемо наступним чином: хтось з вас називає своє ім,я, а сусід зліва повторює ваше ім.я та на першу літеру вашого імені називає прикметник, який, на його думку, вам пі дходить,личить. Потім називає своє ім,я і наступний учасник каже ім,я та прикметник.

Про що ви міркували, коли придумували слова-прикметники на першу літеру імені незнайомої вам людини?

Вміння бачити сильні сторони, позитивні якості будь-якої людини та, головне, знайти потрібні слова, щоб сказати їй про це – ось, що необхідно для приємного та продуктивного спілкування.

А зараз послухайте сценку.

Директор каже вихователю: «Як же біжить час. Завтра вже 8 Березня. Зранку нас привітає наш мер міста, а потім спонсори прийдуть дарувати дітям повітряних зміїв. Так що готуйтеся! Запускати ми їх будемо на галявині. Якщо пі де дощ. Запуску не буде Нехай діти заберуть все додому.»

Вихователь- дітям:

« Завтра у нас буде велике свято на галявині. Прийде наш мер з повітряними зміями. Спонсори будуть запускати їх у небо з нагоди 8 Березня. А якщо піде дощ. Ви зможете забрати їх додому.»

Петрик – матусі:

«Матусю, ми завтра знагоди 8 Березня будемо разом з спонсорами запускати мера нашого міста у небо на повітрянім змії. Але , якщо нам повезе і піде дощ, тоді вони всі прийдуть до нас і у тебе, мамо, буде справжнє свято.»

Смішно? Але насправді проблема дуже серйозна. Кожний педагогічний процес – це акт спілкування. Коли ми навчаємо та виховуємо, то прагнемо,щоб нас розуміли саме так, як передбачаємо, думаємо.

  

  

ВПРАВА «ЗІПСОВАНИЙ ТЕЛЕФОН»

Я пропоную вам виконати вправу, за допомогою якої ми продемонструємо, як важливо вміти грамотно та чітко передавати інформацію. Групі необхідно передати за принципом дитячої гри «зіпсований телефон» декілька фраз .А потім ми порівняємо те, що почув перший учасник гри з останнім.

«Зима – чарівна пора року. Вона заворожує своєю красою. Коли все навкруги стає білим, здається, що ти потрапив у зимову казку. Але варто пам,ятати , що зима невічна і скоро прийде тепла весна.»

Чому у нас з,явився такий результат? Які потрібно вибирати речення, щоб всі учасники змогли їх правильно зрозуміти та передати без перекручування?Легко розуміється, відтворюється та передається текст, який складається з коротких однозначних по змісту, простих чи знайомих речень. Тому важливо вміти спілкуватися, грамотно доносити свої думки, щоб тебе змогли зрозуміти.

Крім вербального спілкування є ще невербальне. Невербальне спілкування- це сигнали, символи, жести, манери, міміка, це не мовленнєва форма спілкування, взаєморозуміння. За допомогою наступної вправи продемонструємо наскільки гарно ви зможете зрозуміти одне одного.

ВПРАВА «ХТО ВИ?»

Я роздам вам картки, на яких написано назви тварин. Назви повторюються на двох картках.Наприклад, якщо вам дісталася картка, на якій написано «слон», знайте, що у когось є така ж картка, на якій написане те ж саме слово.Прочитайте, що написане на вашій картці Зробіть так, щоб надпис бачили тільки ви.Зараз картку треба прибрати. Задача кожного – знайти свою пару. При цьому можна використовувати будь-які виразні засоби :міміку, жести, манери, не можна тільки нічого говорити та видавати характерні звуки « вашої тварини».Те, що ми будемо робити, ми будемо робити мовчки. Коли ви знайтете свою пару, станьте одне біля одного, але продовжуйте мовчати, не спілкуйтеся. Коли всі пари з,єднаються, ми подивимося, що у на вийшло.( СОБАКА, МАВПА, ВЕДМІДЬ, КІ ШКА, ПОРОСЯ, ЗАЄЦЬ )

Після того, як усі учасники знайшли свою пару, запитати :»ХТО ВИ?» Що допомогло вам знайти свою пару?

Дуже багато залежить від того, як ми вміємо спілкуватися на невербальному рівні. Інколи наші жести, міміка кажуть про нас швидше, ніж наші слова. І зрозуміти людину можна і без слів.

Зараз пропоную трішки порухатися та за допомогою наступної вправи побачити ще одне важливе вміння при спілкуванні – вміння домовлятися.

ВПРАВА « З ГОРБИНКИ НА ГОРБИНКУ»

Кожному учаснику видається аркуш паперу. Всі збираються на одному кінці кімнати. Перед вами болото, аркуші – це горбинки, всі учасники – жабки, а ведучий – крокодил. Задача – треба перейти болото та не загубити ні однієї жабки. Наступати тільки на горбинки, крокодил може забирати горбинку, яка лишилася без догляду.

Що вам допомогло чи що заважало виконати завдання ? Що відчували ті жабки, які йшли першими? А ті, що йшли останніми?

Все починається з спілкування. Яким воно повинно бути? Існують певні правила спілкування. У різні часи у різних народів вони були різними. Але є основні, спільні для всіх.

-ДОВІРЯЙТЕ ТОМУ, З КИМ СПІЛКУЄТЕСЬ.

-ПОВАЖАЙТЕ ТОГО, З КИМ СПІЛКУЄТЕСЬ.

- СПІЛКУЮЧИСЬ З ЛЮДИНОЮ, РОБІТЬ ЦЕ НАЙКРАЩИМ ЧИНОМ.

- ЗВЕРТАЮЧИСЬ ДО НЕЗНАЙОМОЇ ЛЮДИНИ, ВАЖЛИВО, ЩОБ СЛОВА БУЛИ ДОБРОЗИЧЛИВИМИ, УМІСНИМИ, ЩОБ ПОГЛЯД, ПОСМІШКА ТА ВЕСЬ ОБЛІК ЗАОХОЧУВАЛИ ДО СЕБЕ.

- ПРИ РОЗМОВІ ПОТРІБНО ДИВИТИСЯ ЛЮДИНІ В ОЧІ, А ПОГЛЯД ПОВИНЕН БУТИ ЯСНИМ ТА ДОБРОЗИЧЛИВИМ.

ВПРАВА «РУКОСТИСКАННЯц»

Ми сьогодні гарно попрацювали і всі заслужили подяку. Доки я рахую до п,яти, ви повинні устигнути подякувати одне одному рукостисканням.

Закінчити нашу зустріч хотілося б однією притчею:

« Одного разу до Сократа прийшов чолові і сказав:

  • Ти знаєш, що про тебе говорить твій друг?

Сократ відповів йому:

  • Перш, ніж сказати мені цю новину, просій її через три сита. Перше сито – сито правди. Ти впевнений, що те, що ти мені зараз скажеш, є правдою?
  • Та я чув це від інших.
  • Ось, бачиш, ти не впевнений. Друге сито – сито добра. Ця новина потішить мене, стане для мене приємною?
  • Зовсім ні.
  • І останнє, третє сито – сито користі. Буде ця новина корисною?
  • Сумніваюсь.
  • Ось бачиш – ти хочеш розповісти мені новину, в якій нема ні правди, ні добра, до того ж вона немає користі. Навіщо тоді її казати.

 

Бажаю вам творчих успіхів, приємних співрозмовників та взаєморозуміння. Дякую за увагу.

Просмотров: 313 | Добавил: admin | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Календарь
«  Февраль 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728

Архив записей

Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz