Среда
15.05.2024
15:26
Приветствую Вас Гость
RSS
 

КДНЗ № 2 "ОРЛЯТКО"

м. Старобільськ

Главная Регистрация Вход
»
Меню сайта

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Главная » 2017 » Ноябрь » 20 » семінар 2017 (3 листопада) обдаровані діти
21:02
семінар 2017 (3 листопада) обдаровані діти

Освітній проект

“Сходинками обдарованості”

гурткова робота
“Маленькі шашкісти”

вихователь КДНЗ №2 Верховод Л.І.

  

В нашому дошкільному закладі створено освітні умови, основною метою яких є виявлення, навчання та розвиток обдарованих і здібних дітей. Діяльність педагогів дошкільного закладу № 2 “Орлятко” спрямована перш за все на максимальний прояв природних здібностей дітей з попереднім вивченням їх, на творчий розвиток і становлення особистості кожної дитини з урахуванням її бажань, інтересів і здібностей при збереженні права кожного на свій власний унікальний шлях розвитку. Нахили виявлення обдарованості дітей в КДНЗ проводяться за допомогою :

  -       спостереження;

  -       анкетування дорослих - батьків, вихователів;

  -       бесіди.

  

 

Мета проекту:

-навчати дітей грі в шашки;

-сприяти цілеспрямованому інтелектуальному розвитку дітей;

-розвивати творчі здібности, логічне мислення, уважність;

-виховувати інтерес до гри;

-тісна співпраця з батьками дітей.

Завдання:

-навчати дітей грати в шашки, дотримуючись правил гри;

-формувати вміння планувати власні дії, будувати тактику та стратегію своїх дій;

-тренувати в умінні взаємодіяти з партнером по грі,контролювати ситуацію, спокійно реагувати на свої невдачі й позитивно ставитися до успіхів суперника.

Освітні завдання:

Навчальні:

-навчати дітей орієнтуватися на площині;

-навчати простих комбінацій і ходів;

-навчати взаємодії між фігурами у процесі виконання ігрових комбінацій;

-навчати планувати власні дії, будувати тактику і стратегію своїх дій;

-навчати знаходити різні способи виконання ігрових завдань.

Розвивальні:

-розвивати логічне мислення (вміння порівнювати, аналізувати. Прораховувати власні дії та дії супротивника;

-розвивати увагу, пам’ять, спостережливість, уяву;

-розвивати дрібну моторику рук;

-розвивати прагнення до самостійності.

Виховні:

-виховувати ставлення до гри в шашки як до серйозного, корисного і потрібного заняття;

-виховувати впевненість у власних силах, самостійність у прийнятті рішень;

-виховувати інтерес до шашкової гри та бажання продовжувати грати в майбутньому;

-формувати вміння спокійно реагувати на свої невдачі й позитивно ставитися до успіхів суперника.

Основні принципи роботи:

Принцип доступності, послідовності, системності викладу програмного матеріалу.
Принцип варіативності - у дітей формується вміння здійснювати власний вибір.
Принцип індивідуального та диференційного підходу до дитини – орієнтування на особистість дитини, її вікові й індивідуальні особливості, врахування інтересів дитини, її потреб, можливостей та бажання.
Принцип творчості – процес навчання зорієнтований на набуття дітьми власного досвіду творчої діяльності.
Принцип відповідності завданням сучасної дошкільної освіти.

Основні форми та засоби навчання:

Теоретичне заняття.
Практична гра.
Дидактичні ігри, вправи.
Змагання між дітьми, дорослими (педагоги, батьки), дозвілля. турніри.

Основні методи роботи:

Словесний метод :розповідь, бесіда, пояснення, використання художнього слова, опис техніки ходів, аналіз результату гри.
Наочний метод: використання ілюстрацій із прикладами ходів, демонстрування позицій на дошці, перегляд мультфільмів та відеофільмів.
Практичний метод: дидактичні ігри та вправи, проведення занять, змагань, турнірів між дітьми, дорослими, вправляння у техніці ходів та ударів.
 

Шашки – це настільна логічна гра, а як відомо, саме під час гри, яка є провідним видом діяльності у дітей дошкільного віку, формуються довільні форми поведінки, відбувається  розвиток уваги, пам’яті, мислення. Крім того це розвиток інтуїції, цілеспрямованості, вміння  зосереджуватися, вести гру за правилами, розвиток саморегуляції та самоконтролю, взаємодія з партнером по грі. Гра в шашки сприяє формуванню компетентної  особистості, впевненої у своїх силах, здібностях та можливостях. Саме тому було розроблено цей освітній проект спрямований на забезпечення системного підходу до роботи з обдарованими дітьми під час навчання дітей грі в шашки.

  

 ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ З НАВЧАННЯ ДІТЕЙ ГРИ В ШАШКИ

Гурткові заняття проводяться як комбінованим способом, чергуючи елементи теоретичної та практичної діяльності з ігровими та змагальними навичками, а також з виховними заходами.  Заняття з гри в шашки проводяться за принципом від простого пояснення до складного. Незважаючи на достатню  складність засвоєння шашкової грамоти, пропонований матеріал простий та доступний. 

Розроблено:

  

vконспекти занять, де в ігровій формі вихователь вводить дітей у світ шашок, ознайомлює їх з історією розвитку шашок та з відомими шашкістами України, прищеплює їм любов до давньої та мудрої гри;

vдобір мультфільмів для перегляду та ознайомлення з шашковою грою відомих дітям казкових героїв;
vдидактичні вправи та ігри, які можна використати як для вивчення нового матеріалу, так і для закріплення вже знайомого матеріалу;​​​​​​​
vтурніри та дозвілля;

Організація проведення дозвіль, турнірів з дітьми

 Підсумком реалізації змісту роботи з навчання дітей гри в шашки є організація тренувальних турнірів, вікторин, змагань між дітьми, під час яких діти отримують задоволення. Гордість від виграшу, бажання вигравати під час отримання нагород.

«Дорогою шашок»

(Дозвілля для дітей старшої групи)

Хід дозвілля

   Вихователь. Сьогодні у нас незвичайне дозвілля. Ми з вами пригадаємо гру, яка цікава і дорослим і дітям. Майже в кожній домівці є коробочка з чорними та білими фішками і дошка з чорно-білими квадратиками. Ви вже, напевне,  здогадалися, про що йдеться.  Хто знає як називається ця гра? Правильно,  шашки.

  

     Гра  в шашки дужа давня. Вона вдвічі старша за гру в шахи: п*ять тисяч років тому вона була відома людям. Змагання на шахівниці схожі на поєдинок двох армій. Не випадково у Стародавньому Римі гру в шашки називали грою в солдатів. Українці також давно знайомі з грою в шашки.  У старовину шашки називали тавлеями (від латинського слова, яке означає «дошка»). Інтелектуальна та цікава ця гра швидко поширилася по різним країнах. У кожній країні для неї придумали нові правила. Як і колись, так і тепер у шашки грають два гравці.

Діти, скажіть мені скільки у  початковій позиції обоє гравців мають шашок?

Правильно, по 12 шашок. Білі та чорні шашки переміщаються тільки по  яким клітинам? По чорних клітинах.  По діагоналі. Кожна проста шашка намагається стати дамкою. Шашка, що стала дамкою, має особливі права: вона може робити свій хід по чорних клітинах уперед та назад на різні відстані Мета гри – знищити шашки супротивника або взяти їх у полон.

     Шашка - це спортивна гра, з шашок проводять міжнародні змагання. Ви вже навчилися грати за правилами. Пропоную провести незвичайні змагання: чия команда швидше займе протилежну сторону супротивника. Тож змагається у нас дві команди: команда білих та чорних кошенят.

Ігри – естафети:

  

•«Швидко та правильно розмісти шашки на шахівниці»

Діти тримають у руці  шашку свого кольору, шахівниця розташована посеред зали. Перестрибуючи з обруча в обруч, потрібно поставити шашку на своїй половині поля і бігом повернутися назад.

•«Пролізь у тунель».

Діти пролізають у тунель(під дугою). Ставлять шашки за зразком ведучого. Назад повертаються бігом.

•«Пробіжи і не зачепи»

Діти пробігають між кеглями «змійкою», добігають до поля і ставлять шашку. Повертаються назад бігом.

Вихователь. Які діти спритні, швидкі, уважні. Молодці. А наше дозвілля добігло кінця, тому підведемо підсумки та нагородимо наших учасників.

 
 
 

 

 
Просмотров: 304 | Добавил: admin | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Календарь
«  Ноябрь 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Архив записей

Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz