Вторник
14.05.2024
08:12
Приветствую Вас Гость
RSS
 

КДНЗ № 2 "ОРЛЯТКО"

м. Старобільськ

Главная Регистрация Вход
»
Меню сайта

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Главная » 2013 » Январь » 8 » В ДУУ № 2 прошло методическое объединение воспитателей района
21:18
В ДУУ № 2 прошло методическое объединение воспитателей района

«У дитинстві закладається людський корінь. Жодної людської рисочки природа не відшліфовує, вона тільки закладає, а відшліфовувати нам, батькам, педагогам,суспільству».

Василь Сухомлинський

 

Система моральних цінностей в українців сформувалася здавна. Упродовж віків у нашого народу культивувалися гуманізм і любов до рідної землі, патріотизм і громадський обов’язок, волелюбність, незалежність,високе людське сумління, шанобливе ставлення до батьків. Сьогодні не тільки педагогічні, а й глобальні проблеми зумовлюють відродження гуманістичних ідей у суспільстві. Нове світосприйняття та світовідчуття спричиняють зміну в освітніх поглядах на розвиток і формування особистості дитини, визначають можливості, завдання, мету й засоби освіти. 20 століття залишило нам у спадок разом із цінними набутками цивілізації безліч негативних явищ, серед яких – економічна нестабільність, соціальна незахищеність громадян, духовна криза, ознакою якої є втрата значною частиною людей духовних орієнтирів, відсутність потреби у самопізнанні та самовдосконаленні. Дуже часто діти, відриваючи щось від себе, керуються аж ніяк не моральними мотивами. Пояснення бувають дуже прагматичними. Часто в дитячому садку можемо почути: «Поділився із Сергійком іграшкою, бо він дасть мені жуйку», «Пригостила дівчаток цукерками, щоб прийняли до гри»… Інший негативний спадок 20 ст. – агресія та насильство, яке, на жаль, має своє коріння в сім’ї. Прояви агресії провокуються також багатьма фільмами, мультфільмами, телепередачами, комп’ютерними іграми. Вихователі часто спостерігають, до чого це призводить. Хтось когось ненароком штовхнув, а вже здача із застосуванням «прийому» чатує на нього. Але ж агресивність – така риса, яку легко запалити. Та дуже важко пригасити.

А часті «доноси» і скарги дошкільнят…..А постійні вихваляння новими речами, іграшками, жуйками, татовими машинами, маминими шубами тощо.

Що це – хвороба дошкільного віку чи повернення бумеранга, нами ж закинутого? Причин багато, і серед них найважливіша – нехтування духовними цінностями. У народі кажуть « Що посієш – те й пожнеш». Отже, якщо з дитинства не прищепити маленькій людині основ моральності, вона виросте морально німою та сліпою.

Проблема морального виховання молоді частіше привертає все більше уваги. При цьому роль педагога полягає в тому, щоб створити умови для включення дитини в активну розумову діяльність, здатність відбирати кращі моральні надбання минулого й сучасного, опанувати новітні технології роботи з дітьми з метою їх морального становлення. Формування внутрішнього,духовного світу дитини без  зважання на соціальні реалії життя приховує в собі небезпеку соціальної  неадекватності, самотності, втечі до світу ідеальних ілюзій, утрати життєвої наснаги.

Як відомо, дошкільний вік відрізняється підвищеною сприйнятливістю до соціальних впливів. Дитина усмоктує в себе все людське: способи спілкування, поводження, взаємини, використовуючи для цього власні спостереження, умовиводи, наслідування дорослих. І рухаючись шляхом спроб і помилок, вона може зрештою опанувати елементарні етичні норми життя в людському суспільстві.

Проте шлях цей дуже довгий, не завжди ефективний і не забезпечує глибини в опануванні моралі. Тому роль дорослого як «соціального провідника» дуже важлива й відповідальна. Завдання дорослого – визначити, чого, як і коли вчити дитину, щоб її адаптація у суспільстві відбулася й минула безболісно.

Наш дитячий садок проводить активну роботу в процесі духовного відродження як дорослих так і дітей, забезпечуємо наповнення різних ланок освітньо- виховного процесу змістом, який допомагає педагогам виховувати чесні й сильні характери, формувати громадські чесноти – працьовитість, самопожертву, пошану до старших, милосердя, та спонукати дітей зростати корисними для свого народу.

 

Три роки колектив ДНЗ № 2 « ОРЛЯТКО» працює над темою : «Соціалізація дошкільника та морально – етичне виховання за спадщиною В. О. Сухомлинського"

Педагогічному колективу стало зрозумілим кредо народного вчителя «Серце віддаю дітям», його педагогічна система, школа Радості, культ Людини, Матері, Батьківщини. В дошкільному закладі створено системну роботу, яка спрямована на розв’язання таких завдань:

·       Використання на практиці роботи сучасних досягнень психолого – педагогічної науки, введення в роботу інноваційних технологій.

·       Підготовка і проведення заходів, спрямованих на вдосконалення навчально – виховного процесу, підвищення ефективності та якості сучасних занять на основі ідей, творів В.О. Сухомлинського.

Головна ж ідея нашої роботи – розкрити індивідуальність кожної дитини, бо від того, якими будуть перші кроки наших вихованців. Залежить і шкільне, і врешті – решт, їхнє доросле майбутнє.

Ми зрозуміли, що формування духовних, моральних, соціальних умінь у дітей – це не епізодична робота вихователів, а послідовний наполегливий процес, у якому можна відокремити кілька стратегічних засобів:

·       Гра;

·       Створення ситуацій;

·       Використання принагідних можливостей;

·       Заохочення дошкільників до спільної роботи;

·       Створення атмосфери колективізму;

·       Дотримання установлених норм культурної поведінки;

·       Спілкування на основі добрих почуттів і взаємин;

·       Взаємна ввічливість;

·       Гуманізм,дисциплінованість,витримка,скромність, товариськість, чуйність;

·       Прагнення до корисної діяльності,працьовитості;

·       Дбайливе ставлення до речей;

·       Повага до праці своєї та товаришів і дорослих;

·       Бережне ставлення до природи, пошана до землі – годувальниці.

Всю роботу,яка проводиться з духовно – морального та соціального виховання в ДНЗ, показано на стенді.

                                                                                   

Сьогодні, коли у системі дошкільної освіти завдяки сучасним інноваційним процесам відбуваються значні зміни, все більшого значення набувають комплексні заходи щодо надання допомоги педагогам. З метою активізації педагогічної діяльності в закладі практикується використання групових, масових та індивідуальних форм роботи з пед. колективом:

Групові: творчі групи, ініціативні групи, консультації, методичні об’єднання;

Масові: конкурси, педагогічні читання, пед. години, колективні перегляди, пед. ради, семінари – практикуми, теоретичні семінари;

Індивідуальні: самоосвіта, анкетування. Творчі звіти, атестації, консультування.

Працюючи в тісній взаємодії, всі члени пед. колективу ДНЗ № 2 «ОРЛЯТКО» спрямовують практичну роботу з дошкільниками на особисто – орієнтовану модель виховання.

Одним із постійно діючих дорадчих колегіальних органів, який працює над питанням духовно – морального виховання дошкільників та їх соціалізацією, є педагогічна рада. З практики роботи можна сказати. Що оскільки в педагогічній роботі колектив нашого закладу використовує спадщину В. Сухомлинського, то педради, семінари – практикуми, батьківські збори, конференції, методичні об’єднання сплановано відповідно до його педагогічних поглядів, методичних рекомендацій.

Такий нетрадиційний підхід до планування дозволяє з одного боку поповнювати, збагачувати знання педагогів щодо педагогічної спадщини педагога – гуманіста,з другого боку – розв’язувати нагальні проблеми сьогодення: виховання духовно – моральних та етичних якостей у дошкільників.

В кожній віковій групі  розробленні програми з виховання основ духовно – морального спрямування в яких зазначені завдання відповідно віку дітей.

ЗАВДАННЯ ПРОГРАМИ

Навчальні:

·       Ознайомлювати з основними духовно – моральними цінностями на основі народної культури, прикладного мистецтва. Духовних цінностей сім’ї та родини.

·       Ознайомлювати з основами християнства – як основи розвитку суспільно – значущих рис і якостей особистості.

Виховні:

·       Допомагати дошкільникам пізнавати та сприймати морально – етичні цінності й застосовувати їх у своїй поведінці;

·       Виховувати у дітей християнські риси: любов до людей, батьківщини, пошану до батьків і старших.

Розвивальні:

·       Розвивати емпатію та бажання бути потрібним людям;

·       Розвивати естетичні та духовно – моральні цінності;

ПІДХОДИ,ЗА ЯКИМИ РЕАЛІЗУЄТЬСЯ ВИХОВАННЯ:

·       Особистісно – орієнтовний підхід – спрямований на активізацію позитивних якостей учасників просвітницької взаємодії.

·       Духовно – змістовий підхід – ґрунтується на духовному потенціалі суспільства,надбаннях національної та світової культури.

·       Системний підхід – розглядає духовно – моральне виховання як органічний елемент у гармонічному розвитку особистості.

·       Конкретно – історичний підхід – зумовлюється формуванням основ духовно – морального спрямування відповідно до витоків народної культури та педагогічної спадщини педагога – гуманіста В. О. Сухомлинського.

·       Діяльнісний підхід – розглядає виховання основ духовно – морального спрямування як активну соціально корисну діяльність.

ПРИНЦИПИ, ЯКІ ВИЗНАЧАЮТЬ ЗМІСТ ПРОГРАМИ:

·       Інтегративність

·       Превентивність

·       Комплексність

·       Доступність

·       Активність

·       Рівноправність

·       Відповідальність

·       Культуро провідність

·       Наступність

Ці завдання реалізуємо через розроблені норми моралі за спадщиною В. О. Сухомлинського.

1.    «Роби так, щоб людям, які оточують тебе, було добре»

В.О. Сухомлинський

З цього розділу вихователі проводять заняття на теми: «Люди, які мене оточують», «Веселий настрій моїх рідних», «Турбота оточуючих», «Тільки про все найкраще»

Дидактичні ігри: «Поганий та гарний настрій», «Умій почекати», «Добрі справи», «Допоможи товаришеві», «Чарівні квіточки», «Подарунок товаришеві»…

Бесіди : «Моя та чужа іграшка», «Скажи навпаки», «Добрі справи», «Поруч з другом»…

2.    «…Ти користуєшся благами, створеними іншими людьми. Будь вдячним..»

В.О. Сухомлинський

Теми занять: «Речі в моїй кімнаті», «Ремонтуємо разом», «Запрошуємо в гості», «Праця дорослих», «Ким я мрію стати»

Дидактичні ігри; «Для чого потрібна річ», «Що не в порядку?», «Прибери житло», «Що кому потрібно для роботи»

Бесіди: «Чистота навколо мене», «Для чого потрібно прибирати», «Що таке результат роботи», « Що треба зробити,щоб виконати роботу?»

3.    «Усі блага і радощі життя створюються працею і тільки працею. Праця – користь моральності».

В.О.Сухомлинський

Теми занять: «Чиста кімната», «Готуємося до свята», «Професії моїх батьків», «Лікарня для книжки», «Пригоди в Країні Чистоти»

Дидактичні ігри: «Де чиє місце», «Наведи порядок в ляльчиній кімнаті», «Що кому потрібно для роботи»

Трудові доручення з господарсько – побутової праці: обов’язки чергових, праця в природи і т.д.

4.    «Допомагай слабким та беззахисним, будь чутливим до чужого горя»

     В.О.Сухомлинський

Теми занять: «Мої рідні», «Товариш у біді», «Рідні захворіли», «Вчинки моїх товаришів»

Дидактичні ігри : «Приліт птахів», «Поділися усмішкою», «Допоможи товаришеві»

Бесіди: «Добро», «Милосердя», «Щастя», «Прощення» і т. д.

 

Багато роботи проводиться з розділу «Духовні цінності сім’ї, родини та формування загальнолюдських цінностей через мистецтво та народну культуру».

Мета цієї роботи – розв’язання вічної проблеми виховання:введення у соціальне середовище дітей, у світ рідних людей. Формування духовних цінностей у дітей на основі досвіду родини. Сприяти через християнські цінності органічному входженню дошкільників у традиції і культуру українського народу, прищеплення найвищих моральних чеснот, наповнювати дошкільників духовними враженнями, зробити прагнення дитячої душі щирими, глибокими, різносторонніми.

Для виконання цієї мети проводяться слідуючи заняття: « Моя сім’я», «Найрідніші люди в світі», «Скоро свято», «Традиції мого роду»,  «Твоє ім’я» і т. д.

Дидактичні ігри: «Розкажи про честь сім’ї», «Імена мого роду», «Прийшли в гості», «Родинне дерево»,  «Альбом моєї родини».

 

 

В розділі  «Формування загальнолюдських цінностей через мистецтво та народну культуру», колектив ДНЗ № 2 ставить за мету: виховання гармонійно розвиненої, соціально активної й національно свідомої людини, що наділена високою громадянською відповідальністю високими гуманними якостями, є носієм кращих надбань народної культури, здатна до саморозвитку і самовдосконалення, поглиблення знань про розмаїття народних свят, звичаїв та обрядів, традицій українського народу. Формування інтересу до свого краю, до регіонального мистецтва.

Для цього з дітьми вивчаються потішки, приспівки, народні ігри, лічилки, примовки, українські народні казки, дидактичні ігри, хороводні ігри, заклички.

Також великого значення надається календарно – обрядовим звичаям та традиціям, символам та оберегам.

Вчимо дітей озвучувати назву держави, свого міста, даємо поняття про сезонні свята їх особливості «Свято осені», «Новий рік».        Релігійні свята: «Миколая», «Великдень», даємо елементарні поняття про символіку українського народу (калина, ластівка). Знайомимо з державною символікою, з декоративними мотивами, керамікою, витинанками.

Заняття: « І на тім рушничкові», «Чарівна витинанка»

Дидактичні ігри: «Вгадай вид народного ремесла», «Знайди знайомі рослинні елементи у візерунках».

Екскурсії до краєзнавчого музею м. Старобільськ.

 

В розділі робота з батьками ставимо такі умови ефективної взаємодії:

1 культура спілкування батьків і педагогів;

2 неупередженність у розв’язанні різних проблем;

3 забеспечення взаємодії;

4 доброзичливість;

5 актуальність;

6 конкретність спільних завдань.

 

Спільні форми роботи дошкільного закладу і сім’ї з питань формування основ духовно – морального спрямування.

Індивідуальні:

·       Бесіди;

·       Консультації;

·       Відвідування педагогами окремих сімей.

Групові:

·       Консультації;

·       Відкриті заняття;

·       Наочна інформація.

Колективні:

·       Батьківські збори;

·       Родинні свята;

·       Лекції.

Становимо перед собою такі завдання:

1.    Залучення батьків до навчально – виховної роботи в дошкільному закладі шляхом обговорення, розв’язання спільних проблем та питань духовно – морального виховання

2.    Обмін досвідом сімейного виховання

3.    Відродження національної культури, мови, традицій народу і роду.

 

Прогнозовані результати роботи:

Вихователі: отримують нові повніші теоретичні та практичні знання. Пов’язані з проблемою педагогічного спілкування, поліпшується психологічний клімат педагогічного колективу ДНЗ, поліпшується емоційний стан вихователів,як один із суб’єктів педагогічного спілкування.

Діти: продовжують розвивати доброзичливі взаємини між людьми, формується емоційне ставлення до моральних ситуацій, розкривається естетика моральних взаємин, уміння поважно ставитись до батьків, пояснюють, що одночас  «працювати

разом»,оцінюють стосунки між дітьми, дорослими та дітьми,формують гуманне ставлення до людини, яка потрапила в біду, використовують ситуації, що спонукають до моральних дій, гуманних взаємин.

  

Цей напрямок роботи дозволить розвивати морально – етичні почуття дітей та батьків, викликаючи бажання творити добро; зацікавить батьків під час виховання дітей використовувати твори В.О. Сухомлинського.

Результатом роботи з дітьми є сформованість перших умінь малюків у розв’язуванні морально – етичних проблем.

 

 Тільки щоденна систематична, послідовна і планомірна робота з проблем формування духовних цінностей у дітей, починаючи з молодшого дошкільного віку, створення умов, за яких вони мають можливість закріплювати знайомі морально – етичні правила та засвоювати нові правила поведінки, забезпечить досягнення високих результатів у роботі з формування у вихованців морально – етичної культури.

    

Просмотров: 1143 | Добавил: admin | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Календарь
«  Январь 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Архив записей

Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz